ဇလြန္ ျပည္ေတာ္ျပန္ စမၼခဏ္ ဂါထာ
ဣတိပိ ပိဋကတၱယံ၊ အနိစၥံ၊ ဒုကၡံ ၊ အနတၱ ံ။
သတၱ ေဗာဇၩင္ ေဂၤါ၊ အ႒ဂႋ ေကာ၊ မေဂၢ ါ၊ စတုပ႒ာနံ၊ သဗၺ ႆ ဣေႏၵ ာ၊ သဟႆ သူရိ ေယာ။
ေဩာင္ း နေမာ ေမတၱာနံ၊ ရာဇဘယံ ၊ ေစာရဘယံ ၊ ဥဒက ဘယံ ၊ အဂၢိဘယံ ၊ သတၳဘယံ ၊ သဗၺဘယံ ၊ ဇေယာ ဇယတု မဂၤလံ။
အနိစၥံ ၊ သခၤတံ ၊ ပဋိစၥ သမုပၸႏၷံ ၊ ခယဓမၼံ ၊ ၀ယဓမၼံ ၊ ၀ိရာဂဓမၼံ ၊ နိ ေရာဓ ဓမၼံ ၊ ပ႑ိ တာ ခမႏၲိ ။ ။
ဣတိပိ ပိဋကတၱ ယံ အနိစၥံ ဒု ကၡံ အနတၱ ံ။ - ဤသို႔ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ အနိစၥ၊ ဤသို႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ ဒုကၡ၊ ဤသို႔ မိမိအလိုသို႔ မလိုက္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ အနတၱ မည္၏။ သတၱ ေဗာဇၩင္ ေဂၤါ အ႒ဂႋ ေကာ၊ မေဂၢ ါ ၊ စတုပ႒ာနံ ၊ သဗၺ ႆ ဣေႏၵ ာ ၊ သဟႆ သူရိ ေယာ။ - ၇ ပါးေသာ ေဗာဇၩင္တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ အဂၤါ ၈ ပါး ရွိေသာ၊ ၂၄ ပစၥည္းဟူသည့္ ပ႒ာန္းသည္ လည္းေကာင္း၊ တရားအလုံးစုံကို အစိုးရေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေရာင္ျခည္ တစ္ေထာင္ေဆာင္ေသာ ေနမင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ မည္၏။
ေဩာင္ း နေမာ ေမတၱာနံ၊ ရာဇဘယံ ၊ ေစာရဘယံ ၊ ဥဒက ဘယံ ၊ အဂၢိဘယံ ၊ သတၳဘယံ ၊ သဗၺဘယံ ၊ ဇေယာ ဇယတု မဂၤလံ။ - အထူးသျဖင့္ ျမတ္ေတာ္ မူကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔အား ရွိခိုးပါ၏။ ထိုဘုရားရွင္တို႔၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္တို႔ေၾကာင့္ မင္းေဘးကို လည္းေကာင္း၊ ခိုးသူေဘးကို လည္းေကာင္း၊ ေရေဘးကို လည္းေကာင္း ၊ မီးေဘးကို လည္းေကာင္း၊ လက္နက္ေဘးကို လည္းေကာင္း၊ ေဘးအားလုံးကို လည္းေကာင္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါေစ သတည္း။ ေကာင္းေသာ မဂၤလာ ဟူသမၽွ ေအာင္ျမင္ပါေစသတည္း။ အနိစၥံ ၊ သခၤတံ ၊ ပဋိစၥ သမုပၸႏၷံ ၊ ခယဓမၼံ ၊ ၀ယဓမၼံ ၊ ၀ိရာဂဓမၼံ ၊ နိ ေရာဓ ဓမၼံ ၊ ပ႑ိ တာ ခမႏၲိ ။ - အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ အက်ိဳးတရားသည္ ကံ၊စိတ္၊ဥတု၊အာဟာရအေၾကာင္းတရား ( ၄ )ပါးတို႔ ျပဳျပင္အပ္သည္ျဖစ္၍ အၿမဲမရွိေပ။ ကုန္ျခင္း သေဘာရွိ၏။ ပ်က္ျခင္း သေဘာရွိ၏။ ရာဂကင္းျခင္း သေဘာရွိေသာ နိဗၺာန္ကို၊ ပညာရွိတို႔သည္ ႏွစ္သက္ေတာ္ မူၾကသည္။ ။
(စမၼခဏ္ဂါထာကို ေန႔စဥ္မျပတ္ အၿမဲ႐ြတ္ဖတ္ပါက အတြင္းရန္ အျပင္ရန္မ်ား ကင္းစင္ပေပ်ာက္ျခင္း၊ သူတပါး မေကာင္း မႀကံစည္ႏိုင္ျခင္း၊ မိမိေတာင့္တနေသာ ဆုကို ရရွိႏိုင္ျခင္း၊ မိသားစုႏွင့္ မကြဲမကြာ ေနရျခင္း၊ မိမိေနလိုေသာ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္သာ ေနထိုင္ရျခင္း၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးျခင္း၊ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားျခင္း၊ ရန္ေအာင္ျမင္ျခင္း စေသာ အက်ိဳးမ်ားကို လက္ေတြ႕ခံစားရမည္။)
=========================================
ဇလွန် ပြည်တော်ပြန် စမ္မခဏ် ဂါထာ
ဣတိပိ ပိဋကတ္တ ယံ အနိစ္စံ ဒု က္ခံ အနတ္တ ံ။
သတ္တ ဗောဇ္ဈင် င်္ဂေါ အဋ္ဌင်္ဂိ ကော မဂ္ဂေ ါ စတုပဋ္ဌာနံ ၊ သဗ္ဗ ဿ ဣန္ဒေ ာ ၊ သဟဿ သူရိ ယော။
ဩောင် း နမော မေတ္တာနံ၊ ရာဇဘယံ ၊ စောရဘယံ ၊ ဥဒက ဘယံ ၊ အဂ္ဂိဘယံ ၊ သတ္ထဘယံ ၊ သဗ္ဗဘယံ ၊ ဇယော ဇယတု မင်္ဂလံ။
အနိစ္စံ ၊ သင်္ခတံ ၊ ပဋိစ္စ သမုပ္ပန္နံ ၊ ခယဓမ္မံ ၊ ဝယဓမ္မံ ၊ ဝိရာဂဓမ္မံ ၊ နိ ရောဓ ဓမ္မံ ၊ ပဏ္ဍိ တာ ခမန္တိ ။ ။
ဣတိပိ ပိဋကတ္တ ယံ အနိစ္စံ ဒု က္ခံ အနတ္တ ံ။ - ဤသို့ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်း သဘောရှိသောကြောင့် အနိစ္စ၊ ဤသို့ မပြတ်နှိပ်စက်ခြင်း သဘောရှိသောကြောင့် ဒုက္ခ၊ ဤသို့ မိမိအလိုသို့ မလိုက်ခြင်း သဘောရှိသောကြောင့် အနတ္တ မည်၏။
သတ္တ ဗောဇ္ဈင် င်္ဂေါ အဋ္ဌင်္ဂိ ကော၊ မဂ္ဂေ ါ ၊ စတုပဋ္ဌာနံ ၊ သဗ္ဗ ဿ ဣန္ဒေ ာ ၊ သဟဿ သူရိ ယော။ - ၇ ပါးသော ဗောဇ္ဈင်တို့သည် လည်းကောင်း၊ အင်္ဂါ ၈ ပါး ရှိသော၊ ၂၄ ပစ္စည်းဟူသည့် ပဋ္ဌာန်းသည် လည်းကောင်း၊ တရားအလုံးစုံကို အစိုးရသော မြတ်စွာဘုရားသည် လည်းကောင်း၊ ရောင်ခြည် တစ်ထောင်ဆောင်သော နေမင်းသည် လည်းကောင်း၊ ဤသို့ ဖြစ်ခြင်း ပျက်ခြင်း သဘောရှိသောကြောင့် အနိစ္စ၊ ဒုက္ခ၊ အနတ္တ မည်၏။ ဩောင် း နမော မေတ္တာနံ၊ ရာဇဘယံ ၊ စောရဘယံ ၊ ဥဒက ဘယံ ၊ အဂ္ဂိဘယံ ၊ သတ္ထဘယံ ၊ သဗ္ဗဘယံ ၊ ဇယော ဇယတု မင်္ဂလံ။ - အထူးသဖြင့် မြတ်တော် မူကုန်သော ဘုရားရှင်တို့အား ရှိခိုးပါ၏။ ထိုဘုရားရှင်တို့၏ တန်ခိုးတေဇော် အာနုဘော်တို့ကြောင့် မင်းဘေးကို လည်းကောင်း၊ ခိုးသူဘေးကို လည်းကောင်း၊ ရေဘေးကို လည်းကောင်း ၊ မီးဘေးကို လည်းကောင်း၊ လက်နက်ဘေးကို လည်းကောင်း၊ ဘေးအားလုံးကို လည်းကောင်း အောင်မြင်နိုင်ပါစေ သတည်း။ ကောင်းသော မင်္ဂလာ ဟူသမျှ အောင်မြင်ပါစေသတည်း။
အနိစ္စံ ၊ သင်္ခတံ ၊ ပဋိစ္စ သမုပ္ပန္နံ ၊ ခယဓမ္မံ ၊ ဝယဓမ္မံ ၊ ဝိရာဂဓမ္မံ ၊ နိ ရောဓ ဓမ္မံ ၊ ပဏ္ဍိ တာ ခမန္တိ ။ - အကြောင်းကို စွဲ၍ ဖြစ်သော အကျိုးတရားသည် ကံ၊စိတ်၊ဥတု၊အာဟာရအကြောင်းတရား ( ၄ )ပါးတို့ ပြုပြင်အပ်သည်ဖြစ်၍ အမြဲမရှိပေ။ ကုန်ခြင်း သဘောရှိ၏။ ပျက်ခြင်း သဘောရှိ၏။ ရာဂကင်းခြင်း သဘောရှိသော နိဗ္ဗာန်ကို၊ ပညာရှိတို့သည် နှစ်သက်တော် မူကြသည်။ ။
(စမ္မခဏ်ဂါထာကို နေ့စဉ်မပြတ် အမြဲရွတ်ဖတ်ပါက အတွင်းရန် အပြင်ရန်များ ကင်းစင်ပပျောက်ခြင်း၊ သူတပါး မကောင်း မကြံစည်နိုင်ခြင်း၊ မိမိတောင့်တနသော ဆုကို ရရှိနိုင်ခြင်း၊ မိသားစုနှင့် မကွဲမကွာ နေရခြင်း၊ မိမိနေလိုသော အရပ်ဒေသများတွင်သာ နေထိုင်ရခြင်း၊ ဘုန်းတန်ခိုးကြီးခြင်း၊ လာဘ်လာဘ ပေါများခြင်း၊ ရန်အောင်မြင်ခြင်း စသော အကျိုးများကို လက်တွေ့ခံစားရမည်။)